Postanowiliśmy zmaterializować nasze pomysły, zweryfikować wiedzę i doświadczenie i sprawdzić się w boju! 28 maja uruchomiony został projekt WT Aqua. Przedsięwzięcie to ma na celu prezentację, budowanie świadomości i propagowanie wiedzy na temat inżynierii środowiska, czyli rozwiązań technologicznych i systemów, które pozwalają na unieszkodliwianie zanieczyszczeń.
W ciągu ostatniego miesiąca zrealizowany został szereg prac, które w dużej mierze koncentrują się na promocji projektu w Internecie, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców.
1. WT Aqua w Internecie
Na potrzeby projektu zrealizowano:
- Rejestracja domen: wtaqua.pl, wtaqua.com.pl, wtaqua24.pl
- Przygotowanie roboczej i ulepszonej wersji strony www: http://wtaqua.com.pl/
- Umożliwienie rejestracji na newsletter, informujący o postępach w projekcie
- Uruchomienie poczty w domenie: biuro@wtaqua.pl, wioleta@wtaqua.pl
- Założenie blogu i ustawienie „przyjaznego adresu”: http://blog.wtaqua.pl/
- Uruchomienie Twittera: http://twitter.com/wtaqua
- Stworzenie konta na facebooku: http://facebook.wtaqua.pl/
- Przygotowanie wersji beta loga:

2. WT Aqua – modele biznesowe
Początki WT Aqua to nie tylko obecność „w sieci”, to również prace koncepcyjne (zdefiniowanie misji i strategii) i organizacyjne – poszukiwanie odpowiedniego modelu biznesowego. Rozważane podejścia to:
Początki WT Aqua to nie tylko obecność „w sieci”, to również prace koncepcyjne (zdefiniowanie misji i strategii) i organizacyjne – poszukiwanie odpowiedniego modelu biznesowego. Rozważane podejścia to:
- Marketing afiliacyjny – bo działania i koszty koncentrują się na treści.
- Portal społecznościowy – odpowiada na potrzeby użytkowników, przy stosunkowo niskich kosztach wejścia.
- Szkolenia – pozwalają lepiej zrozumieć rozwiązania i prezentowaną technologię poprzez interakcje ze szkolonymi.
- Analizy i raporty – stanowią źródło treści dla marketingu afiliacyjnego jak i autonomiczny produkt.
- Projektowanie – dostarcza doświadczenia, jednak wymaga odpowiednich zasobów i inwestycji (uprawnień).
- Wdrażanie – w myśl zasady: „wymyśliłeś to teraz zrób”.
3. WT Aqua – etapy projektu
Zdefiniowanie modelu biznesowego przekłada się na odpowiednie działania krótko-, średnio- i długoterminowe. Proponujemy więc podzielić projekt na kilka etapów:
Zdefiniowanie modelu biznesowego przekłada się na odpowiednie działania krótko-, średnio- i długoterminowe. Proponujemy więc podzielić projekt na kilka etapów:
- Etap 1: Generowanie treści, poprzez blog i aktualny portal www.
- Etap 2: Portal społecznościowy.
- Etap 3: Analizy i raporty – jako treść na portal i osobny produkt.
- Etap 4: Tworzenie projektów w oparciu zespół projektantów lub portal społecznościowy.
4. WT Aqua – harmonogram etapu 1
Obecnie projekt jest w pierwszym etapie, dla którego przygotowywany jest harmonogram, który zakłada zrealizowanie do końca czerwca:
Obecnie projekt jest w pierwszym etapie, dla którego przygotowywany jest harmonogram, który zakłada zrealizowanie do końca czerwca:
- Twitter – bierzącą aktualizację
- Blog – regularne wpisy (kolejny w przyszłą niedzielę), plan kolejnych artykułów
- Portal www – przygotowanie założeń projektu www
- Konkurencja – zdefiniowanie trzech kluczowych graczy dla etapu pierwszego
- Treść – pogłębianie ogólnej wiedzy na temat rozwiązań
- Lipiec – przygotowanie planu działań na kolejny miesiąc
Projekt WT Aqua „nabiera rozpędu” i jeżeli:
- jesteś zainteresowany przedsięwzięciem,
- masz ciekawe pomysły i sugestie jak rozwijać projekt,
- chciałbyś się zaangażować we wspólne działania,
- lub po prostu chcesz nawiązać z nami kontakt
Kolejny wpis na blogu będzie dotyczył „inteligentnej ekologii”, realizowanej w ramach projektu WT Aqua. „Inteligenta ekologia” to podejście proaktywne i konstruktywne do zagadnień ekologii i środowiska – polegające na wskazywaniu rozwiązań, a nie samych problemów.
Zachęcam do śledzenia kolejnych wpisów na tym blogu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz